fredag 10 december 2010

Den blir av - no matter what!

Det blir en Trädgårdsrunda i nordvästra Skåne.
Nu har vi bestämt oss för att ordna en runda den 3-5 juni 2011.
Flera av dem som deltagit i Trädgårdsrundan under många år och som betraktar evenemanget som årets höjdpunkt i trädgårdssammanhang har hört av sig och vill absolut få till något. Därför har jag som på regionens uppdrag hållit i trådarna de senaste åren och Gunilla Bokelund-Bengtsson givit oss attan på att det ska gå att få till något. Fler har hört av sig och ställer upp för att regionens största försommarevenemang inte ska gå i graven. Fantastiska människor.
Eftersom turistcheferna i våra kommuner beslutat att inte ställa upp med ekonomiskt stöd måste vi tänka om en hel del. De verkar inte anse att 70 000 besök hos privata trädgårdar och små trädgårdsföretag har någon turistisk potential...jaja. Det får väl stå för dem.
Kanske kan vi inte utan medel få till riktigt lika många besök - men vem vet. Vi ska göra vad vi kan.
Nu kör vi.

Så boka redan nu in försommarhelg i nordvästra Skåne 3-5 juni.

6 kommentarer:

  1. Toppen! Jag funderade på det där med karta. Kan man inte fixa en GoogleMap till evenemanget? Det blir lätt för alla som vill att planera rundor utan att projektet får kostnader för kartor?

    SvaraRadera
  2. Härligt! Så driftiga och duktiga ni är. Ser fram emot ett besök i Skåne även nästa år då...

    Ja, en googlekarta är väl perfekt! Faktiskt till och med bättre än att ha den på papper. Det är ju så mycket lättare att sätta markörerna exakt där de ska vara. Sedan kan man välja vilka trädgårdar man vill se och göra sig en egen liten vägbeskrivning att skriva ut!

    SvaraRadera
  3. Gratulerar! Kul med belöning när ni kämpat.
    Googlekarta är väl perfekt och kanske någon bild som man själv kan skriva ut och hänga ut. Tusen trädgårdar hade något sådant...
    Tips!

    Ha en fin dag / Liv

    SvaraRadera
  4. Super kul... det kommer att bli bra skall du se.
    Tur det finns en del drifta kvinnor.
    Hörs
    Annika

    SvaraRadera
  5. Glömde säga att du får gärna ringa ´mig.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Hej Lina jag talade just med Gunilla och vill väldigt gärna vara med i trädgårdsrundan men kanske jag inte är fin nog? Jag blir glad om du har tid att ringa mig på 0435-460711, jag har en sida som heter frideborgsboden.se om du vill titta på den. MVH Marie

    SvaraRadera